hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قزوین| مصائب رانندگی در جاده الموت غربی

قزوین| مصائب رانندگی در جاده الموت غربی

شاید یک‌بار سفر در جاده پرپیچ‌وخم و بکر الموت غربی جذاب باشد اما برای کسانی که دائم در این جاده در حال رفت‌وآمد هستند وضعیت جاده دردسرساز است.

 به گزارش ایسنا، بکر بودن برای این منطقه به‌نوعی هم فرصت و هم آسیب محسوب می‌شود؛ آسیب ازاین‌جهت که مردمان الموت برای رفت‌وآمد در آن با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند؛ ازاین‌رو وجود راهداری در میانه راه برای مسافران و در راه ماندگان امری ضروری است. راهدارخانه «کاماسار» یکی از راهدارخانه‌هایی است که در منطقه الموت غربی وجود دارد؛ البته هنوز به کار بردن واژه راهدارخانه برای آن مکان کمی زود به نظر می‌رسد؛ چراکه راهدارخانه کاماسار یک ساختمان نیمه‌کاره است که این روزها حال‌وروز خوشی هم ندارد.

محرومیت الموت غربی را به تصویر بکشید

محمد بیگی عضو شورای اسلامی کاکوهستان گفت: الموت غربی یکی از مناطق محروم استان است که باید محرومیت آن به تصویر کشیده شود تا مسئولان نسبت به این منطقه حساس شوند و برای آبادانی آن تلاش کنند. او اضافه کرد: هرساله چندین نفر جان خود را در این جاده به علت نبود راهدارخانه از دست می‌دهند و بنیان بسیاری از خانواده‌ها بر باد می‌رود. محمد بیگی با تأکید بر اینکه ساخت و راه‌اندازی راهدارخانه ازجمله تقاضاهای مردم الموت غربی است؛ تشریح کرد: بیش از 20 روستای دهستان دستجرد و هشت روستای عشایر نشین این منطقه از قطب‌های گردشگری و اقتصادی الموت هستند؛ علاوه بر آن اهالی ده‌ها روستای استان گیلان از این جاده عبور و مرور می‌کنند ولی به علت نداشتن راهدارخانه جاده وضعیت مطلوبی ندارد و دو کیلومتری این جاده به سمت قزوین رانش کرده و بارها و بارها در زمستان مردم در این جاده گیر کردند و تماس گرفتیم و از قزوین برای نجات آن‌ها جرثقیل آوردیم؛ این مشکلات به همه مسئولین منتقل‌شده ولی تاکنون ترتیب اثری داده نشده است. او یادآور شد: ساختمان مربوط به راهدارخانه کاماسار مربوط به دهستان دستجرد است که در سال 91 در رده پروژه‌های اولویت‌دار منطقه شناخته شد و در دستور کار مسئولین قرا گرفت چراکه این منطقه نیاز مبرم و ضروری به احداث راهدارخانه داشته و دارد. این عضو شورای اسلامی روستای کاکوهستان بیان کرد: با گلنگ‌زنی و آغاز عملیات ساخت، مقرر شد این پروژه در سال 97 به بهره‌برداری برسد ولی متأسفانه در سال گذشته به علت عدم اختصاص اعتبار لازم به پیمانکار، پروژه نیمه‌تمام رهاشده است. محمد بیگی خاطرنشان کرد: مقررشده بود این راهدارخانه خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد ولی متأسفانه اقدامی صورت نگرفت و با مدیرکل جدید مصیبت مردم تازه شروع‌شده است چراکه تجربه‌ای نداشته و از اقدامات و پیگیری‌های گذشته اطلاعی ندارد و باید مجدداً همه اقدامات را به اطلاع او برسانیم.

500 میلیون تومان اعتبار برای راه‌اندازی راهدارخانه موردنیاز است

فیاض بیگدلی معاون فنی و نظارت اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قزوین در پاسخ به انتقاد در مورد وضعیت راهدارخانه و مخروبه بودن آن گفت: بنا مخروبه نیست و مخروبه یعنی سقف پایین آمده و دیوار ریخته باشد ولی این راهدارخانه این‌گونه نیست؛ در حقیقت وقتی یک ساختمان نیمه‌کاره باشد وضعیتی مشابه این راهدارخانه پیدا می‌کند و در حال حاضر نیز راهدارخانه کاماسار نیمه‌کاره است. معاون فنی و نظارت اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قزوین تصریح کرد: پروژه در تحویل پیمانکار است و اگر بخشی از بنا از بین برود پیمانکار موظف است آن را بدون دریافت ریالی به حال اول بازگرداند و تحویل دهد. او با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه از ردیف اعتبارات استانی است، ادامه می‌دهد: وضعیت اعتباری سال‌های اخیر باعث شده پیمانکار پروژه، اعتباری برای ادامه کار نداشته باشد. بیگدلی با بیان اینکه حدود 500 میلیون تومان اعتبار برای راه‌اندازی این راهدارخانه موردنیاز است، عنوان می‌کند: اگر امسال اعتبار تخصیص پیدا کند و به‌موقع دریافت شود پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد چراکه منطقه کوهستانی است و بعد از آبان ماه به علت شرایط آب و هوایی امکان ادامه پروژه وجود ندارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد